Tekst- en marketingbureau: pokon voor de groei & bloei van jouw bedrijf

 online training Bloggen voor Beginners

Online training Bloggen voor Beginners voor meer omzet

in je eigen tijd en vanaf elke plek

Wat als jij je blog direct zo goed oppakt, dat hij je omzet verhoogt?

Bloggen, waar begin je aan? Je hoort immers toch overal om je heen dat het veel tijd kost en je een lange, lange adem moet hebben om een beetje resultaat te krijgen. Wellicht heb je zelf ook al eens een poging gedaan, inderdaad zonder resultaat.

Je hebt al nauwelijks tijd en je medewerkers kunnen zich beter bezighouden met hun eigen werkzaamheden. En hoewel je hebt best moeite hebt met het trekken van goede klanten en je concurrentie je in de weg zit, lijkt beginnen met bloggen verre van de succesvolle oplossing als je om je heen kijkt.

Toch kriebelt er wat, anders had je niet gekeken naar deze online training Bloggen voor Beginners. Waar komen die vandaan?

Ik zal er geen doekjes om winden: nog geen 50% van de bedrijven blogt en 80% van de bedrijven stopt al na circa 7 blogposts, ontdekte Contany in 2015. Iets meer dan 50% van de ondernemingen heeft zijn marketingtaken binnen het bedrijf verdeeld. In de helft van de gevallen is de eigenaar van de zaak 100% verantwoordelijk voor en uitvoerder van de marketingstrategie.

Ik begrijp best dat veel bedrijven bij ongeveer 7 artikelen afhaken. Bloggen lijkt voor maar weinig mensen weggelegd als je bovenstaande cijfers ziet. Waarom zou het bij jou anders zijn? 

Maar…

… laat jij de bedrijfsblog links liggen:

  • dan heb jij overal een introductie nodig: niemand kent jou en wat je precies doet. Mensen kloppen echter liever aan bij degene die ze al kennen
  • dan trek je weinig klanten met je website, je grootste en meest openbare visitekaartje
  • dan trek je de verkeerde klanten: ze kopen weinig, zijn veeleisend en discussiëren over je prijs
  • dan moet je klanten over de streep trekken met meer gesprekken, korting en extraatjes. Het is tijdrovend en vreet energie
  • jij bent ondertussen altijd druk en bereikt niemand buiten je eigen netwerk, die langzaam groeit.

“Ik had altijd een hekel aan bloggen en schoof dat eindeloos voor mij uit, maar slechts na één workshop van Esther heb ik zoveel geleerd hoe ik dit zo goed mogelijk kon aanpakken, dat het mij steeds beter af gaat! Niet alleen schrijf ik nu veel sneller mijn blogs, maar ze worden ook gelezen dank zij haar heldere uitleg.”  
Rob Meijer, directeur Music and Business

Waar komen die kriebels dan vandaan?

De ervaring van de meeste ondernemers is daadwerkelijk, dat bloggen te weinig oplevert. Daarom gaat er ook teveel tijd in zitten. Er gaat immers zelden teveel tijd zitten iets dat succesvol is, toch?

Hiertegenover staat echter een groep ondernemers, die de vruchten plukt van hun bedrijfsblog. Medewerkers die het hebben opgepakt en gestimuleerd worden door de voordelen die bloggen met zich meebrengt. En ondernemers die succes boeken en worden gevraagd als spreker, nadat ze hun blogposts hebben samengevoegd in een boek.
Uit een ander onderzoek, gedaan door het Content Marketing Institute in 2015 blijkt, dat 60% van de bedrijven die een blog heeft, daarmee succes boekt. Het aantal bedrijven dat insteekt op contentmarketing stijgt bovendien.

Of ik je nu alleen maar lekker maak? Bepaal het zelf: kijk je naar jouw rolmodellen, dan zit ik er vast niet ver naast als ik stel dat zij praktisch allemaal bloggen. En als dat dan echt zoveel tijd en inspanning kost, het hen zo weinig brengt en het echt zo ingewikkeld is, waarom hebben zij het bloggen dan omarmd? Hebben ze niets beters te doen? Zijn ze er niet te druk voor dan? Kennelijk niet.

Nee, bloggen kent geen snelle trucs voor snelle resultaten. Bloggen is een systeem. En dat systeem kan iedereen leren.

Waarom zou je juist gaan bloggen? En waarom juist nu?

  1. Juist om die cijfers die ik hierboven aangeef: pak jij het bloggen gelijk goed aan, dan neem jij een voorsprong op je concurrenten, die de blog laten voor wat het is
  2. Contentmarketing geeft je sneller naamsbekendheid dan elke andere manier van marketing
  3. Met bloggen breid je je netwerk uit. Je artikelen reiken bovendien tot ver daarbuiten
  4. Met je blog bouw je aan je expertstatus. Ik weet het, dit is een uitgemolken begrip, maar vergis je niet: met het verspreiden van jullie vakkennis, kijkjes in de keuken, praktijkvoorbeelden en tips en trucs laat je alles zien waarop je klanten jouw bedrijf selecteren. Zij zijn op zoek naar herkenning en erkenning (‘zij begrijpen mijn probleem’), de juiste oplossing en het krijgen van vertrouwen (‘zij hebben dus vaker met dat bijltje gehakt’) en een klik (‘ik hoef weinig uit te leggen. Pfff…!’)
  5. Met je blog trek je klanten aan die voor jouw bedrijf kiezen. Je hoeft hen dus niet over te halen. Mensen die uit eigen wil voor jou kiezen, zijn meer genegen jouw prijs te betalen, zijn sneller tevreden en worden vaker ambassadeurs.

‘Maar wat mij tegenhoudt is…

… ik heb geen tijd.’ Leer het systeem van bloggen, dan houdt je straks tijd over. Waarom schrijven succesvolle ondernemers artikelen immers? Deze online training volg je bovendien in je eigen tijd en je eigen tempo en vanaf elke gewenste plek. Bovendien: je kunt ook een of meerdere van je medewerkers aanmelden voor deze training. 

… ik moet snel resultaat zien.’ Bloggen is geen truc: je zet er echt je schouders of je begint er niet aan. Bloggen is een systeem, een gewoonte en kent geen gulden middenweg. Dat doen boekhouden of een offerte schrijven ook niet.

… ik kan niet schrijven.’ Mensen letten op de inhoud. Is die relevant, dan is dat meer dan voldoende. Je leert een aantal schrijftechnieken tijdens de online training Bloggen voor Beginners. Gaandeweg gaat het schrijven je bovendien steeds gemakkelijker af, net als alles wat nieuw is.

… ik hou niet van schrijven.’ Dat maakt het moeilijker, maar het is belangrijker dat het je missie is om je doelgroep echt verder te helpen.

… ik heb geen idee waar ik beginnen moet. En wat ik allemaal moet doen en leren en…’
Daarom leun je tijdens deze training op mij. Ik geef je een eenvoudig te volgen stappenplan, waarin ik je het systeem van bloggen uitleg. Je leert het gaandeweg.
Ben je er toch onzeker over? Alles wat onbekend is, maakt onzeker. Hoeveel wist je immers van ondernemen toen je je bedrijf startte? Die stap was groter dan deze en die heb je ook genomen. Het ontbreekt je dus niet aan lef!

… bloggen in mijn branche, dat is toch niet lucratief?’
Willen jouw potentiële klanten niet goed geïnformeerd zijn? En waarom denk jij dat je niets te melden hebt? Ga je gesprekken maar eens na. Hoe vaak stuit jij op een misverstand, een vraag of heb je te maken met eenzelfde probleem? Moet jij steeds uitleggen hoe je werkt en waarom het belangrijk is dat je klanten hun zaken in orde hebben? Ja? Dan is bloggen wel degelijk lucratief: doordat je hen goed informeert, wordt jouw werk gemakkelijker.

Beginnen met bloggen, hoe doe ik dat?

Dat leer ik jou (of een of meer van je medewerkers) in deze online training Bloggen voor Beginners.

Zoals ik al aangaf, is bloggen een systeem. Ik leer je het systeem en geef je genoeg instrumenten, die het je gemakkelijker maken succesvol te bloggen.

In deze online basistraining leer je het stappenplan, dat je helpt via je blog je doelen dichterbij te halen.

 “Esther is een prettige trainer en ze gaf me uitgebreid feedback op 3 blogs van me waar ik mijn voordeel mee heb kunnen doen. Voor mij is Van Vondel txt een aanrader, zeker als het gaat om winstgevend schrijven op internet.” 
R. van de Sande, Quotes and Questions

In de online training Bloggen voor Beginners leer je de 10 stappen van het systeem:

  • over het maken van een blogplan
  • over consequent artikelen schrijven
  • over onderwerpen en thema’s
  • over simpele systemen, waardoor je bloggen gemakkelijker wordt
  • over een aantrekkelijke blog: basis schrijftechnieken, SEO, indeling en schrijfstijlen
  • over een goed gelezen blog en klanten werven: basis marketingtechnieken.

De training is stapsgewijs opgebouwd, beginnend bij je doel(en) tot de schrijf- en marketingtechnieken die jou helpen aan een blog die staat als een huis!

De training heeft 10 gemakkelijk te volgen stappen, die zijn onderverdeeld in modules. Elke 3 dagen ontvang jij een module. Deze bevat een video en een werkmap, die elkaar aanvullen. Ze staan boordevol informatie, tips en praktijkvoorbeelden, zodat jij er goed mee uit de voeten kunt. De online cursus is praktijkgericht, dus je gaat direct aan de slag! Oefening baart kunst immers. Je volgt de training echter in je eigen tempo en houdt onbeperkt toegang tot de modules. 

Je hoeft het echter niet alleen te doen

Gratis feedback tijdens de blogtraining

Je krijgt bovendien de mogelijkheid je vragen te stellen tijdens de modules.

Deze online training Bloggen voor Beginners is praktijkgericht en direct toepasbaar. Aan het eind van de blogtraining heb je een werkmap met de theorie van de stappen met aanvullende tips, een plan en planning, een lijst onderwerpen en schrijfinspiratie te over!

Ook na de training word je niet los gelaten, maar krijg je de mogelijkheid voor vragen en gerichte feedback.

Echte resultaten met je blog

Tijdens de training ga je direct aan de slag voor echt resultaat, want met een goede blog:

  • stijgt je bedrijf in de ranking van Google, waardoor hij online beter gevonden wordt. Daarmee vergroot je de kans om klanten te trekken
  • laat je goed zien welke kennis en kunde jullie in huis hebben, wat degenen aantrekt die jullie het liefst helpen
  • verkoop je zonder direct te verkopen en dat verkoopt een stuk eenvoudiger!
  • heeft je bedrijf een platform om naamsbekendheid en vertrouwen op te bouwen
  • heeft je bedrijf direct contact met de doelgroep, waardoor je deze beter leert kennen. Dit vergroot je kennis over specifieke behoeften van potentiële klanten
  • stijgt de omzet en verdient het bedrijf de investering keer op keer terug
  • krijgen partijen en mensen intern en extern meer binding met het bedrijf wanneer je het bloggen overlaat aan een of meer medewerkers.

‘Esther legt de blog in overzichtelijke onderdelen uit, geeft tips, brengt structuur aan en geeft voorbeelden en oefeningen, die me helpen. Ze is helder en brengt me op ideeën en zorgt dat ik verder kan. Na de training heeft ze me extra advies gegeven voor een nog sterkere blog. Ik heb inmiddels de masterclass Bloggen als een Prof gevolgd.’ 
Gerard Kranendonk, InterPhone Systems

Esther van Vondel, eigenaar tekst- en marketingbureau Van Vondel txtWaarom zou je leren beginnen met bloggen bij mij?

Ik geef al jaren trainingen, onder andere over het schrijven van artikelen. Ik verzorg bovendien de blog van tientallen bedrijven en ondersteun communicatieafdelingen met hun contentmarketing. Degenen die het systeem volgen, boeken al succes. Zij hebben tot 30% meer goede leads. Dat kan ik echter gemakkelijk zeggen. Lees er rustig de referenties op na.

Eind dit jaar komt mijn boek over contentmarketing met rendement uit.
Auteur blogger FrankwatchingIk ben blogger bij Frankwatching, waar ik schrijf over contentmarketing.

Het is moeilijk iemand te vinden die genoeg weet van tekstschrijven én marketing. Iemand die bovendien al zo’n 40 jaren schrijft en door die hobby zich heeft gespecialiseerd in bloggen, omdat daar alles bij elkaar komt: schrijf- en marketingtechnieken. Jij hebt nu iemand gevonden!

Mijn blogtrainingen geef ik al een paar jaren klassikaal, maar ik heb de training Bloggen voor Beginners nu ook omgezet in een gemakkelijk te volgen online versie.

Jouw investering in deze blogtraining

boek Contentmarketing met RendementIn november 2017 bestaat Van Vondel txt 5 jaar. Ik vier dit jubileum een jaar lang. Daarom heb ik bepaald dat jouw investering niet 497 euro, maar slechts 297 is. Dit is exclusief 21% btw en inclusief alle modules en aanvullende tips en best practices in een werkmap en de mogelijkheid om op elk moment een vraag te stellen. Je hebt bovendien een 10-dagen-niet-goed-geld-teruggarantie.

Je hebt voor altijd toegang tot de online training Bloggen voor Beginners, dus je kunt je tijd zelf indelen en altijd terugvallen op de training. Omdat de training regelmatig vernieuwd wordt naar en aangevuld wordt met de laatste ontwikkelingen, blijf jij dus altijd up to date. Je ontvangt bovendien een digitaal exemplaar van het boek Contentmarketing met Rendement.

De keuze is aan jou. Doe je mee?

Je maakt van bloggen een systeem.
Je maakt van je systeem een relevante, ijzersterke blog.
Je zet je blog zo in, dat jij je doelen bereikt
Je krijgt meer balans tussen werken voor je klanten en werken aan je bedrijf.

 

ik start nu

Wil je weten of deze online training Bloggen voor Beginners voor meer Omzet iets voor jou is, voordat je op Ik Start Nu klikt?
Neem dan contact met ons op voor een gratis en eerlijk gesprek.
Wij gaan namelijk voor échte resultaten en zijn alleen blij als jij succes hebt met onze adviezen.

css.php
SLUIT
CLOSE