bloggen in 1 uur per week

Effectief bloggen in slechts 1 uur per week

2 Manieren om in weinig tijd toch effectieve content te creëren

‘Wij doen niet aan contentmarketing, want daar is geen tijd voor.’
Toch wel 1 uur per week?
‘Bloggen in 1 uur per week? Een blog kost 1 dag, plus de tijd dat hij verspreid wordt.’
Staat contentmarketing bij jouw bedrijf nog in de kinderschoenen of hebben je echt een probleem met tijd, dan heb ik hier 2 manieren voor je om te bloggen in gemiddeld slechts 1 uur per week.

Vraag je echter wel af hoe het komt dat in je organisatie geen tijd is voor belangrijke zaken als content creëren. In mijn ogen kan dat alleen maar als jij (en je mensen) fulltime bezig met klanten. Is dat zo?

Maar voor nu laat ik dat los. Ik leg je 2 manieren voor, die jou helpen in minimale tijd toch aan contentmarketing te doen. Effectief bovendien.

Ga microbloggen

Een microblog is een blog vanaf twittergrootte (140 tekens) tot circa 100 woorden. Deze plaats je meestal niet op je website, maar direct op social media.

De microblog doet hetzelfde als elke andere vorm van contentmarketing en informeert, inspireert, instrueert en/of motiveert. Belangrijk is dat je berichten stuurt, die je doelgroep verder helpen.

Tips

  1. Plaats minimaal 5 microblogs per week op je socialmediakanalen
  2. Een microblog is uitermate geschikt om direct contact te krijgen met je doelgroep. Sluit bij voorbeeld je microblog af met een vraag
  3. Je microblog verdwijnt snel tussen alle andere berichten. Dat voorkom je door een afbeelding te plaatsen bij je bericht
  4. Microblogs over hetzelfde onderwerp voeg je gemakkelijk samen tot een blog. Deze plaats je op je website en deel je opnieuw. Zo heb je gemakkelijk toch een blog per week.

Voorbeeld: Naast mijn dagelijkse blog heb ik een microblog op Facebook.

Blog minder vaak, maar maak hem überrevelant!

Blog je eens per maand, maak hem dan steen- en steengoed! Zorg dat hij zo relevant is voor die groep mensen, die jou echt nodig hebben, dat je blog en masse geliked, gedeeld en becommentarieerd wordt.

Duik diep in een probleem en geef zoveel mogelijk kennis weg.
‘Gratis?’
Ja.
‘Geven we dan niet teveel weg?’
Niet snel. Een ander doet je namelijk niet zomaar na. En degene die dat wel doet, had enkel nog je stukje informatie of inspiratie nodig. Die had nooit bij je aangeklopt.

Maar… content gaat verder dan het weggeven van kennis. Ontwikkelingen uit de branche, trends, cijfers, onderzoeken, content van invloedrijke mensen en op basis daarvan bewustwording creëren vallen ook onder content. Informeren van die groep mensen, die jij het allerbeste helpen kunt, gaat verder dan de muren van je bedrijf. Trek het breed, haal er kennis bij vanuit andere hoeken, onderzoek en geef door.

Vertel dingen die bijna niemand weet. Of zaken die maar weinig mensen beseffen.
Hoe meer je weggeeft, des te meer je laat zien wat je bedrijf in huis heeft. Waar je bedrijf voor staat en voor gaan (visie en missie) en waarin je je onderscheidt. En hoe beter je toont dat je doelgroep voorop staat.

Binnenkort vernieuw ik mijn blogposts over het creëren van superrelevante content. Die links plaats ik hier zodra het zover is.

Tips

Geef je nieuwe blogpost een groot platform en deel hem vaak:

  1. de eerste dag elk uur, van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat
  2. de dagen erop op verschillende tijden, zo’n 3 x per dag, een week lang
  3. deel hem in alle groepen die relevant en actief zijn
  4. vraag de blog te delen
  5. vraag influencers (invloedrijke mensen in je vakgebied) wat ze vinden van je blog. Is hun reactie positief, vraag ze dan de reactie onder je blogpost te plaatsen en je blog te delen met hun netwerk
  6. wissel de titel en de boodschap af in je berichten. Licht er elke keer een andere tip of quote uit bij voorbeeld
  7. automatiseer het verspreiden van je blogposts.

Contentmarketing neemt langzaam de rol over van promotie. Zorg dat je vooraan staat als je een gezond bedrijf wenst en jij vrij wilt ondernemen. Bloggen in 1 uur per week moet zo lukken, toch?

 


Andere interessante blogonderwerpen, die jou helpen met de bloei en groei van je bedrijf:

Marketingtrend: Van brandmarketing naar relatiemarketing
Een superhandig spiekbriefje en bonustip voor elke verkopende tekst
Waarom zelfs je uitstekend geschreven tekst weinig oplevert
Wat veel mensen vergeten in de SEO op de website
Het beste rendement uit je blog halen met een paar hacks

Is contentmarketing toch een brug te ver, maar vind je dat jouw bedrijf er niet langer omheen kan? Of wil je gewoon eens sparren over de beste manier om content in te zetten? Wij staan al in de startblokken voor je.

Tags:


Esther van Vondel

Esther van Vondel

ONLINE VERKOPEN BEGINT BIJ HET JUISTE WOORDGEBRUIK Neem nu contact op en bel me op 06 54 94 39 62

Reacties (2)

  • Charles van den Broek

    Bij de zin “staat contentmarketing nog wat in je kinderschoenen” haakte ik al af. Sorry hoor, maar dit soort kromme zinnen kan ik onmogelijk als professioneel advies opvatten! En dat van een bureau dat als tagline “ONLINE VERKOPEN BEGINT BIJ HET JUISTE WOORDGEBRUIK” heeft!!!! Ga je schamen! Als je de taal goed zou beheersen, had je geschreven; “Staat bij jullie de contentmarketing nog in de kinderschoenen?”

  • Hallo Charles,

    Je hebt helemaal gelijk. Ik schrijf zo’n 8 uren per dag en zie soms mijn eigen fouten niet meer. Dank je dat je me wijst op deze absoluut niet-lopende zin. Ik heb hem direct verbeterd.
    Mag ik je wel even teruggeven, dat de zin die je voorstelt, ook niet helemaal lekker loopt?
    En om je gerust te stellen: ik schaam me altijd als ergens een fout door de mazen glipt.

    Fijn weekend!
    Esther van Vondel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bezoekadres

Voltastraat 98
7006 RW  Doetinchem
Tel: 06 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching
%d bloggers liken dit: